dinsdag 17 juni 2014

30 jaar.....

 Hallo allemaal,

Weer eens een berichtje van mij. Dit keer een kaartje voor een bruidspaar die 30 jaar getrouwd zijn. Een kaart met heel veel labeltjes. De kaart is van dubbel papier daarom heb ik geen cardstock gebruikt maar dunner papier. Zoals Mi-teinte papier van Canson. Deze zijn verkrijgbaar in grote vellen. Moet je dus zelf opmaat snijden. Ik heb een rilbord van Martha Steward met inches.

!!Zo juist de beschrijving gewijzigd.!! 

Mijn kaart is  12 x 12 inch. Rillen op 6 inch. Vervolgens draaien en weer rillen op 3, 6 en 9 inch. Daarna dubbelvouwen en nu dubbel een dal, een berg en een dal vouw vouwen. De eerste vouw is de onderkant van de kaart. (De kaart is van boven open). Het papier helemaal openvouwen de verticale vouwlijn rechts insnijden naar beneden tot 3 inch dit is de helft. Vouwen zodat je een flapje krijg voor rechts en de andere kant vouw je schuin. kijk op de foto rechts... 



Dit is de binnenkant van je kaart! Bij de linkerkant is 3/4 inch afgesneden vanaf de bovenste vouwlijn naar beneden. Ook weer de binnenkant, zodat ook hier een label in kan. Daarom dubbel papier. Plak voor rechts de rechterkant met smal tape dicht en links de bovenkant. Beplak de vlakjes naar eigen inzicht. Hoop dat ik zo duidelijk ben. Zo niet dan hoor ik het graag...


                        links 3/4 inch                                   rechts tot vouwlijn en 3 inch naar beneden                 


Zoals je kunt zien op deze foto's kunt zien.



De voor- en achterkant.


Sla je het rechter klep op dan zie je nog een plaatje van Nellie's vintage.


Nog een paar details....


Gebruikte materialen:
Maja Design Autumn Basics,
Nellie's Vintage Nevi 008 en oo3,
tekst Joy Crafts 6410/0005,
op labels:
swirl with flowers Hero arts K5133,
Time to enjoy  Hero arts F1843,
tab label Graphic 45 Tropical,
cijfer 30 Joy Crafts 6410/0078.
Filmstrip Joy Crafts 6002/0278,
ronde pons en Xcut 
circle scalloped en oval scalloped. 
Randpons Tonic 936E Celtic knot border.
Bloemetjes en lint.

Bedankt voor je bezoekje,
groetjes Hilda













7 opmerkingen:

  1. zo... daar zit veel werk in ! Maar het resultaat is er dan ook naar, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hilda,
    Prachtige kaart heb je gemaakt, leuk model, niks voor mij, dat vouwen en rillen loopt bij mij altijd verkeerd af..je hebt er iets moois van gemaakt, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend wat heb je dit mooi gemaakt, mooie details, mooi papier en plaatjes, je blijft ernaar kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende kaart Hilda, ik vind hem prachtig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat prachtig Hilde en er zit veel werk in, maar met een super mooi resultaat en de ontvangers zullen dit zeker erg waarderen.
    fijn weekend en groetjes van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende kaart heb je gemaakt!
    Fijne dag verder
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,
Bedankt voor je bezoekje en de
leuke reacties!
Ik lees ze met veel plezier.
Groetjes Hilda.