vrijdag 9 augustus 2013

Kerstkaartjes.....


Hallo allemaal, 

Ja ik ben ook aan de kerstkaartjes begonnen. Zag er zoveel voorbij komen op de diverse blogs. Dit keer laat ik jullie twee kerstkaartje zien. Het zijn de eerste van mij dit jaar. Het idee heb ik op gedaan bij Pinterest. 
Een avondje het wit papier met een embossing stans van Provo Craft geëmbost met mijn BigShot. Daarna even puzzelen hoe we het best de stroken kunnen snijden. Kleur voor papier en lint erbij zoeken en ponsen uitproberen. Kijken hoe de stempel het mooiste op het papier staat. Met of zonder embossing poeder...Al met al ben je hier wel even mee bezig maar...daarna kun je zo een serie maken.
En niet te vergeten het is zo leuk om te doen!
Onderaan dit bericht staat in het kort hoe de kaartjes zijn gemaakt.






korte beschrijving:
basis witte kaart 13,5x13,5 cm,
rood of blauw cardstock 13x13 cm (dit plak je het laatst op de kaart!),
wit cardstock door de Bigshot met een embossing stans van 
Provo Craft Cuttlebug, 
4 stroken snijden van 2x8 cm, aan de onderkant een driehoekje uitknippen,
vanuit het midden verdelen op de kaart, +/-7 mm tussen de strookjes,
Stempel Docrafts Christmas Greetings DND 907 1104,
bij de rode kaart gestempeld met Versamark en daarna embossing poeder: Seaform White, verhitten met de heattool,
de blauwe kaart Versafine: black,
pons van McGill Starbust geponst uit papier van Papicolor Sensations brilliant white no. 301161,(dun wat glanzend papier)
lint (1,5 cm)met stipjes van Jillibean Soup en plak pareltjes.

Heb je een vraag? Je mag me altijd mailen!

Succes en bedankt voor je bezoekje,
groetjes Hilda





4 opmerkingen:

  1. Ik vind het een kerst topper Hilda, het ziet er simpel uit, maar de uitwerking is GROOT!! Ik vind ze erg mooi.
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hilda,
    Wat mooi gemaakt en ..bedacht, ze zijn allebei prachtig, mijn voorkeur gaat uit naar de rode, ik vind de tekst daar erg mooi op uit komen..liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn schitterend Hilda, supermooi.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Hilda,

    Mooi geworden!!! Zien er goed uit, een hele mooie uitwerking, een perfecte voor de kerst.

    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,
Bedankt voor je bezoekje en de
leuke reacties!
Ik lees ze met veel plezier.
Groetjes Hilda.